چهارشنبه, ۲۳ آبان , ۱۴۰۳ 12 جماد أول 1446 Wednesday, 13 November , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش بی سابقه قیمت کشتی قراضه به دنبال تقاضای زیاد

    شناسه : 85352 15 مرداد 1403 - 13:00

    بنگلادش به عنوان یکی از پنج مقصد اصلی بازیافت کشتی‌های قراضه در جهان، با افزایش چشمگیر تقاضا برای این کشتی‌ها مواجه شده است. به دلیل تقاضای بالا برای مواد اولیه فولاد در بازار محلی، بازیافت‌کنندگان در بنگلادش کشتی‌ها را با قیمت‌های بالاتری خریداری می‌کنند، که این کشور را در صدر فهرست خریداران کشتی‌های قراضه قرار داده است.

    افزایش بی سابقه قیمت کشتی قراضه به دنبال تقاضای زیاد
    پ
    پ

    بنگلادش بالاترین قیمت را برای کشتی قراضه پرداخت می کند. زیرا بنگلادش به عنوان یکی از پنج مقصد اصلی برای بازیافت کشتی‌های قراضه در جهان، شاهد افزایش تقاضا برای این نوع کشتی‌ها از ماه نوامبر بوده است.

    بر اساس آخرین ارزیابی ها از بزرگترین خریدار نقدی کشتی‌های قراضه در جهان که در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شد، قیمت‌های فعلی در بنگلادش برای هر تن حدود ۴۰۰ دلار برای کانتینرها، ۳۹۰ دلار برای تانکرها و ۳۸۰ دلار برای حامل‌های فله است.

    در ژوئن ۲۰۲۰، این قیمت‌ها به ترتیب ۳۱۰ دلار برای کانتینرها، ۳۰۰ دلار برای تانکرها و ۲۹۰ دلار برای حامل‌های فله بود.

    قیمت‌های فعلی هر تن در هند ۳۶۰ دلار برای کانتینرها، ۳۷۰ دلار برای تانکرها و ۳۶۰ دلار برای حامل‌های فله است. در پاکستان نیز این قیمت‌ها به ترتیب ۳۹۰ دلار برای کانتینرها، ۳۸۰ دلار برای تانکرها و ۳۷۰ دلار برای حامل‌های فله هستند. در ترکیه، قیمت‌های هر تن وزنی به ترتیب ۲۴۰ دلار برای کانتینرها، ۲۳۰ دلار برای تانکرها و ۲۲۰ دلار برای حامل‌های فله است.

    حدود ۹۵ درصد از تاسیسات بازیافت کشتی در جهان در بنگلادش، پاکستان، هند، چین و ترکیه واقع شده‌اند. با این حال، چین در سال ۲۰۱۹ واردات کشتی‌های خارجی برای بازیافت را ممنوع کرده است.

    چرا بنگلادش حاضر به پرداخت قیمت بالای کشتی های قراضه شده است؟

    شهریار جهان رهات، معاون مدیرعامل KSRM، یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد در بنگلادش، می گویید: “تقریباً تمامی یاردهای شکستن کشتی‌ها به دلیل پاندمی کووید-۱۹ خالی شده بودند. اکنون فصل اوج ساخت و ساز در کشور است و تقاضای فولاد در بازار محلی بسیار زیاد است.”

    طبق آخرین ارزیابی ها، هند و پاکستان اگر میخواهند با بنگلادش رقابت کنند باید قیمت‌های خود را افزایش دهند.

    از طرفی بصورت ناگهانی شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای میلگرد و قراضه در بازارهای محلی بنگلادش بودیم. بازیافت‌کنندگان کشتی‌ها را به قیمت بالاتری می‌خرند تا به تقاضا پاسخ دهند.”

    تولیدکنندگان افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید میلگرد در بازارهای بین‌المللی و داخلی را دلیل افزایش قیمت آهن آلات می‌دانند.

    بنگلادش سالانه حدود هفت میلیون تن محصولات فولادی تولید می‌کند و برای این منظور بیش از ۴.۲ میلیون تن قراضه و بیلت وارد می‌کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.