چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ 15 ربيع أول 1446 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    صادرات بیلت چین به تقاضای قراضه ضربه زد

    شناسه : 85854 24 شهریور 1403 - 11:00

    قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در ماه اوت پس از ثبات قبلی، به دلیل افزایش نگرانی درباره محصولات ارزان قیمت چین، به شدت کاهش یافت. این کاهش قیمت به دلیل فشار بیشتر خریداران بر فروشندگان، بهبود بازار ضایعات و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری بود. در همین حال، بازار فولاد در جهان تحت تأثیر رکود اقتصادی چین قرار گرفته بود، که منجر به کاهش قیمت میلگرد داخلی چین و کاهش تقاضا برای فولاد در جهان شد.

    صادرات بیلت چین به تقاضای قراضه ضربه زد
    پ
    پ

    قیمت قراضه آهن در ترکیه در ماه اوت پس از ثبات قابل توجه قبلی در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد محصولات ارزان قیمت چین که بازارهای جهانی را فراگرفته است، به شدت کاهش یافت.

    قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در هفته های اخیر پس از ماه ها ثبات به شدت کاهش یافته است، زیرا پیشنهادات جذاب بیلت از شرق دور به ویژه چین، بر علاقه خریداران به قراضه تأثیر گذاشته است.

    طبق گزارش پلاتس (Platts)، واردات عمده ضایعات ذوب سنگین ممتاز ترکیه را ۳۶۳.۵۰ دلار در هر تن CFR در اواخر اوت ارزیابی کرد که از ۳۸۸ دلار آمریکا در ۳۱ ژوئیه کمتر بوده و در مقایسه با قیمت‌ها در ماه ژوئیه ثابت بود.

    در ماه جولای، علیرغم ترجیح آشکار کارخانه های ترکیه برای بیلت، نرخ فروشندگان تا حد زیادی ثابت ماند. آنها جریان ورودی آهسته و هزینه های جمع آوری شرکت ها را به عنوان دلایلی برای عدم کاهش پیشنهادات به کارخانه های ترکیه ذکر کردند.

    دلایل کاهش قیمت ها

    در ماه ژوئیه، بازیافت‌کنندگان با هزینه‌های جمع‌آوری HMS به ۳۲۰-۳۳۰ یورو در هر تن تحویل داده شده به اسکله‌های منطقه بنلوکس مواجه شدند. آنها امیدوار بودند که به دلیل زمان طولانی که به موادی که در آن زمان رزرو شده بود، که بازار انتظار داشت برای سپتامبر یا اکتبر باشد؛ حجم زیادی از رزروهای بیلت از خاور دور در ماه ژوئن و ژوئیه بر نیازهای حمل و نقل ضایعات ماه اوت در ترکیه تأثیر نگذارد.

    با این حال، در ماه اوت قیمت قراضه وارداتی ترکیه از ۳۸۶ دلار آمریکا در هر تن CFR در ۱ ام ماه به ۳۶۰ دلار آمریکا در ۲۱ ام این ماه کاهش یافت، زیرا فشار سمت خرید بر فروشندگان تشدید شد و بازار ضایعات بهبود یافت و هزینه های جمع آوری که بازیافت کنندگان با آن مواجه بودند در نهایت شروع به کاهش کرد.

    در ماه اوت، فروشندگان قراضه متوجه شدند که دوباره مواد را به بازاری عرضه می کنند که کارخانه های ترک عمدتاً از آن عقب نشینی کرده بودند. آنها یاردهایی پر از مواد داشتند که با هزینه‌های متوسط ​​بالاتر جمع‌آوری می‌شد و در حالی که قیمت‌ها کاهش می‌یافت، برای بهبود بازار نگهداری می‌شدند.

    رکود چین

    محصولات فولادی طویل که سیل بازار جهانی را با نرخ های قابل توجهی ارزان تر می کنند به رکود اقتصاد چین نسبت داده می شود. به گفته Fastmarkets، دلیل دیگر این است که فولادسازان در چین باید استانداردهای بازنگری شده برای میلگرد را تا ۲۵ سپتامبر اتخاذ کنند.

    این آژانس گزارش می دهد: «فروشندگان باید ذخایر موجود خود را از میلگرد پاک کنند… زیرا میلگرد تولید شده با استاندارد ۲۰۱۸ با مقررات فروش پس از آن تاریخ مطابقت ندارد.» قیمت میلگرد داخلی چین در ۲۵ ژوئیه به پایین ترین حد در هفت سال گذشته رسید. این منجر به روندی نزولی در بازار فولاد شد، به طوری که قیمت‌های کویل گرم و فولاد نیمه‌تمام یک روند نزولی به خود گرفتند.

    Fastmarkets بر اساس داده های گمرک چین محاسبه کرده است که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴، صادرات کلاف گرم و ورق فولادی چین ۱۳.۷۰ میلیون تن بوده که نزدیک به ۵۸ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است. چین همچنین ۱.۰۹ میلیون تن میلگرد و میلگرد گرم صادر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشت.

    آرسلورمیتال همچنین نسبت به مازاد ظرفیت در بازار جهانی فولاد ابراز نگرانی کرده است. با گزارش سود کمتر در سه ماهه دوم، درآمد خالص بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا نسبت به سه ماهه قبل ۴۶ درصد کاهش داشته است. در بخش چشم انداز، شرکت شرایط فعلی بازار را “ناپایدار” می نامد. آرسلورمیتال می افزاید که تولید مازاد چین نسبت به تقاضا منجر به صادرات تهاجمی می شود. قیمت فولاد هم در اروپا و هم در ایالات متحده کمتر از قیمت نهایی است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.