جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
در ماه آگوست

کاهش تولید و فروش خودرو چینی با توجه محدودیت های زنجیره تامین فولاد

شناسه : 54610 23 شهریور 1400 - 16:00

اتحادیه خودروسازان چین (CAAM) در گزارش ماهانه خود که در روز جمعه ۱۰ سپتامبر منتشر شد اعلام کرد تولید و فروش خودروهای چین در ماه آگوست ۲۰۲۱ به صورت ماهانه و سالانه کاهش یافت. زیرا شیوع Covid-19 زنجیره تأمین را آرام کرده و فشار هزینه ها افزایش یافته است.

کاهش تولید و فروش خودرو چینی با توجه محدودیت های زنجیره تامین فولاد
پ
پ

اتحادیه خودروسازان چین (CAAM) در گزارش ماهانه خود که در روز جمعه ۱۰ سپتامبر منتشر شد اعلام کرد تولید و فروش خودرو چین در ماه آگوست ۲۰۲۱ به صورت ماهانه و سالانه کاهش یافت. زیرا شیوع Covid-19 زنجیره تأمین فولاد را آرام کرده و فشار هزینه ها افزایش یافته است.

به گزارش آرتان پرس طبق داده های اتحادیه خودروسازان چین در ماه آگوست مجموع صادرات خودرو و میزان تولید و فروش خودروهای انرژی جدید (NEV) عملکرد قوی خود را ادامه داد و به بالاترین حد خود رسید.

به نقل از متال بولتن تولید خودرو در چین در ماه آگوست به ۱٫۷۳ میلیون دستگاه رسید. این در حالی است که میزان تولید خودرو نسبت به ماه ژوئیه ۷٫۴ درصد و نسبت به ماه آگوست در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸٫۷ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان فروش  خودرو در چین در ماه آگوست ۱٫۸۰ میلیون دستگاه بود . در حالی که به نقل از منابع خبری میزان فروش خودرو چینی نسبت به ماه ژوئیه ۳٫۵ درصد و نسبت به ماه آگوست در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷٫۸ درصد با کاهش همراه بوده است.

داده های یک پایگاه آماری در آگوست ۲۰۲۰ نشان داد با تداوم کمبود تراشه که تولید خودرو را محدود می کند آمار سالانه تولید و فروش خودرو چینی در ماه آگوست در چین با کاهش شدید رو به رو  بوده است.

چندین منبع خبری گزارش دادند از اول ماه ژوئیه ۲۰۲۱ ، خودروهای دیزلی سنگین تحت استانداردهای انتشار فاز ششم چین قرار گرفتند . این امر بر تقاضای خودروهای تجاری نیز تأثیر منفی گذاشت.

به نقل از فعالان بازار اتحادیه خودروسازان چین (CAAM) در روز جمعه ۱۰ سپتامبر نشان داد که کمبود عرضه مسئله اصلی بازار خودرو است ، در حالی که تقاضای مصرف کننده نهایی ثابت است .

در این میان متال بولتن اعلام کرد میزان تولید خودروهای انرژی جدید NEVs ، از ماه ژوئیه حدود ۸٫۸ درصد افزایش یافته و به ۳۰۹٫۰۰۰ واحد در ماه آگوست رسید. این امر منجر به جهش سالانه میزان تولید خودروهای NEVs به اندازه  ۱۸۰٫۶ درصد شد. همچنین میزان فروش ماهانه خودروهای انرژی جدید در ماه آگوست ۱۸٫۶ درصد نسبت به ماه قبل و ۱۸۱٫۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ به ۳۲۱،۰۰۰ واحد رسید. این اولین بار بود که هم تولید ماهانه NEV و هم فروش آن در کشور از مرز ۳۰۰۰۰۰ واحد فراتر رفت.

داده های اتحادیه خودروسازان چین (CAAM) همچنین در روز جمعه ۱۰ سپتامبر نشان داد که چین در ماه آگوست ۱۸۷۰۰۰ دستگاه خودرو صادر کرد . در نتیجه میزان صادرات خودرو در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۷٫۵ درصد و نسبت به سال قبل ۱۶۱٫۹ درصد افزایش یافته است.

*** افزایش قیمت کویل نورد سرد به دلیل نگرانی مربو به عرضه

ارزیابی هفتگی Fastmarkets نشان داد در بازارهای فلزات بالادستی ، قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی در روز جمعه ۱۰ سپتامبر در محدوده ۶،۴۵۰-۶،۵۰۰ یوان (۱۰۰۱-۱۰۰۹ دلار) در هر تن exw چین شرقی بود. به نقل از منابع خبری قیمت اعلام شده از پایان ماه ژوئیه به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی نسبت به تاریخ ۱۳ آگوست که برابر  6،۴۰۰-۶،۴۵۰ یوان در هر تن بود حدود ۵۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز جمعه ۱۰ سپتامبر گزارش دادند قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی به صورت ماهانه افزایش یافته و قیمت فولاد چین با محدودیت های شدیدتر تولید و بهبود تقاضا تقویت شد. به نقل از منابع خبری تقاضا برای کویل نورد سرد فولادی داخلی به طور سنتی در ماه های سپتامبر و اکتبر به اوج خود خواهد رسید . اما تلاش دولت های محلی برای حفظ تولید سالانه فولاد خام و کاهش مصرف انرژی به منظور تلاش برای جلوگیری از انتشار کربن و اطمینان از کیفیت هوا ، انتظارات بازار را از کاهش بیشتر عرضه در این کشور تقویت می کند.

یک معامله گر مستقر در شانگهای در  روز جمعه ۱۰ سپتامبر نقل کرد: “تقاضای کویل نورد سرد فولادی در ماه گذشته به طور قابل توجهی بهبود نیافته است ، زیرا بخش خودرو هنوز نشانه هایی از افزایش را نشان نداده است.  اما انتظار می رود که قیمت فولاد همچنان با محدودیت های تولید حمایت شود.”

*** بهتر بودن عملکرد لیتیوم نسبت به فلزات باتری دیگر در صورت تقاضای زیاد

متال بولتن در روز جمعه ۱۰ سپتامبر گزارش داد قیمت مواد اولیه باتری در ماه گذشته در میان تولید و فروش خودرو چینی برقی قوی (EV) در چین در سطوح نسبتاً بالایی باقی مانده است . زیرا لیتیوم نسبت به کبالت و نیکل بهتر عمل می کند.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند قیمت لیتیوم در چین از اواخر ژوئیه افزایش یافته است. این افزایش به دلیل چشم انداز خوش بینانه باتری های لیتیوم آهن فسفات (LFP) است که معمولاً توسط تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) خودرو برای مدل های EV با محدوده رانندگی پایین ترجیح داده می شوند.

در همین حال به نقل از منابع خبری ، استفاده از باتری های لیتیوم دارای یون نیکل-کبالت-منگنز (NCM) غنی از نیکل ، که بیشتر در مدل های EV با محدوده رانندگی بالاتر استفاده می شود ، در میان رونق استفاده از خودروهای برقی همچنان ادامه دارد.

فعالان بازار گزارش دادند باتری های LFP از کربنات لیتیوم technical-grade تولید می شوند ، در حالی که باتری های NCM غنی از نیکل بیشتر از هیدروکسید لیتیوم battery-grade تغذیه می کنند.

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات ۵۶٫۵% LiOH.H2O min ، درجه باتری در بازار اسپات داخلی چین در محدوده ۱۴۵،۰۰۰-۱۵۵،۰۰۰ یوان (۲۱،۷۰۰-۲۴،۰۲۵ دلار) در هر تن exw در روز پنجشنبه ۹ سپتامبر بود . این در حالی است که قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات نسبت به هفته قبل که برابر ۱۳۰،۰۰۰-۱۳۶،۰۰۰ یوان در هر تن بود حدود ۱۵،۰۰۰-۱۹،۰۰۰ یوان (۱۲٫۸درصد) افزایش یافته است. همچنین به نقل از منابع خبری قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات نسبت به ماه قبل با افزایش حدود ۴۲٫۸۵ درصد همراه بوده است.

طبق ارزیابی Fastmarkets قیمت کربنات لیتیوم ۹۹٫۵% Li2CO3 min ، درجه باتری در روز پنج شنبه ۹ سپتامبر در بازار اسپات داخلی چین در محدوده ۱۴۰،۰۰۰-۱۵۰،۰۰۰ یوان در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت کربنات لیتیوم نسبت به هفته قبل که برابر۱۲۰،۰۰۰-۱۳۰،۰۰۰ یوان در هر تن بود حدود  ۲۰،۰۰۰ یوان در هر تن (۱۶ درصد) افزایش یافته است. به نقل از منابع خبری قیمت کربنات لیتیوم نسبت به ماه قبل نزدیک به ۵۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

با توجه به برآورد Fastmarkets قیمت کربنات لیتیوم درجه فنی در بازار اسپات داخلی چین در روز پنجشنبه ۹ سپتامبر به ۱۴۰،۰۰۰-۱۵۰،۰۰۰ یوان در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت کربنات لیتیوم نسبت به هفته قبل با افزایش ۲۰،۰۰۰ یوان به ازای هر تن (۱۶ درصد) از ۱۲۰،۰۰۰-۱۳۰،۰۰۰ یوان به ازای هر تن رو به رو بوده است. همچنین به نقل از منابع خبری قیمت کربنات لیتیوم به صورت ماهانه تقریباً ۶۳ درصد افزایش یافته است.

یک تولید کننده لیتیوم نقل کرد: “چندین پروژه تولید باتری LFP تا پایان امسال در جریان است. علاوه بر این ، تولید کنندگان پایین دستی قصد دارند موجودی ها را تا سال ۲۰۲۲ با توجه به محدودیت های عرضه فعلی افزایش دهند. “

متال بولتن اعلام کرد قیمت سولفات کبالت که یکی دیگر از مواد خام کلیدی باتری ها است، پس از روند نزولی در ماه آگوست در ماه سپتامبر روند صعودی به خود گرفت.

منابع خبری اعلام کردند اکثر تولیدکنندگان به دلیل افزایش هزینه های تولید در روز جمعه ۱۰ سپتامبر بر قیمت بالاتر اصرار داشتند ، اما تقاضا همچنان ضعیف بود و مصرف کنندگان در خرید محتاط بودند.

ارزیابی Fastmarkets نشان داد برای سولفات کبالت دارای ۲۰٫۵ درصد کبالت در چین در روز جمعه ۱۰ سپتامبر در محدوده ۷۸٫۰۰۰-۸۰٫۰۰۰ یوان در هر تن بود . این در حالی است که  قیمت سولفات کبالت نسبت به تاریخ ۳ سپتامبر که برابر ۷۸٫۰۰۰-۷۹٫۰۰۰ یوان در هر تن بود حدود ۱۰۰۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری قیمت سولفات کبالت پس از کاهش مداوم از ۸۰،۰۰۰-۸۲،۰۰۰ یوان در تن در ۲۸ جولای،  از ۲۵ آگوست تا ۱ سپتامبر در محدوده ۷۶،۰۰۰-۷۹،۰۰۰ یوان در هر تن باقی ماند.

یک تولید کننده سولفات کبالت خاطرنشان کرد: “ما درخواست های بیشتری برای سولفات کبالت در مقایسه با ماه آگوست دریافت کردیم ، اما تعداد کمی از آنها به معامله تبدیل شده است.”

طبق برآورد Fastmarkets شاخص هیدروکسید کبالت دارای حداقل ۳۰٪ کبالت در روز جمعه ۱۰ سپتامبر حدود ۲۱٫۲۳ دلار در هر پوند cif چین قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت هیدروکسید کبالت از اواسط ژوئیه ۲۱ دلار در هر پوند بوده که دو برابر مدت مشابه در سال قبل می باشد.

در این میان متال بولتن گزارش داد سولفات نیکل چین در ماه آگوست به بالاترین حد خود در تاریخ رسید . اما با کاهش فشار مواد اولیه ، قیمت سولفات نیکل چین در پایان ماه عقب نشینی کرد.

ارزیابی Fastmarkets نشان داد قیمت نیکل سولفات min 21%, max 22.5%; cobalt 10ppm max   چین در روز جمعه ۱۰ سپتامبر در محدوده ۳۶٫۵۰۰-۳۸٫۰۰۰ یوان در هر تن بود. این در حالی است که قیمت نیکل سولفات در هفته قبل در محدوده ۳۷٫۰۰۰-۳۸٫۰۰۰ یوان در هر تن ارائه شده است. همچنین به نقل از منابع خبری قیمت نیکل سولفات نسبت به ۶ اگوست که برابر   ۳۷٫۰۰۰-۳۸٫۰۰۰ یوان در هر تن بود حدود ۰٫۷٪  کاهش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند در اواسط ماه آگوست ، کاهش مواد اولیه و محدودیت ظرفیت تولید بریکت ها قیمت را از زمان آغاز ارزیابی قیمت توسط Fastmarkets در جولای ۲۰۱۸ ، به بالاترین حد خود رساند . این در حالی است که به نقل از منابع خبری قیمت داخلی نیکل سولفات از روز ۲۳ ماه ژوئیه در ۳۷۰۰۰ یوان در هر تن یا بالاتر از آن باقی مانده بود.

با این حال به نقل از متال بولتن اخیرا قیمت نیکل سولفات به دلیل در دسترس بودن بیشتر رسوب هیدروکسید مخلوط (MHP) که ماده اولیه کلیدی مورد استفاده برای تولید سولفات نیکل است، از سطح اعلام شده کاهش یافت. این امر به دلیل ظرفیت تولید بالای پروژه MHP در شرکت Lygend اندونزی به همراه سایر پروژه ها در کالدونیای جدید است که تولیدکننده عمده MHP در چین می باشند که باعث عرضه مواد اولیه سولفات نیکل بیشتری در بازار شده است.

تغییرات بازار خرید و فروش خودرو چینی در ماه آگوست در جدول زیر آورده شده است.

*** تحلیل میانگین قیمت ها در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی چین در ماه ژوئن برابر ۶۱۵۵ ، در ماه ژوئیه برابر ۶۲۸۲ و در ماه آگوست برابر ۶۴۰۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی بود که در روز  جمعه ۱۰ سپتامبر به ۶۴۷۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات ۵۶٫۵% LiOH.H2O min ، درجه باتری چین در ماه ژوئن برابر ۹۵۷۵۰ ، در ماه ژوئیه برابر ۹۸۳۰۰ و در ماه آگوست برابر ۱۱۶۰۰۰ یوان در هر تن ex-whs چین بود که در روز  جمعه ۱۰ سپتامبر به ۱۵۰۰۰۰ یوان در هر تن ex-whs چین رسید.

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.