جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

عدم تقاضا برای بازارهای صادراتی میلگرد CIS بعلت کاهش شدید قیمت­ها

شناسه : 54662 24 شهریور 1400 - 14:00

هفته گذشته فعالیت بازار معاملاتی میلگرد فولادی کمتر شد که این موضوع سبب کاهش شدید قیمت ها گردید. کارخانه ها نیز به رغم علاقه نه چندان زیاد، قیمت های خود را برای افزایش میزان فروش کاهش دادند. به نظر می رسد با احیای فعالیت های اروپا جنب و جوش به بازار معاملات از اوایل ماه اکتبر بر خواهد گشت.

عدم تقاضا برای بازارهای صادراتی میلگرد CIS بعلت کاهش شدید قیمت­ها
پ
پ

در هفته گذشته عدم تقاضا بیشتر و فعالیت بازار معاملاتی و صادراتی میلگرد فولادی کمتر شد که این موضوع سبب کاهش شدید قیمت ها گردید.

کارخانه ها نیز به رغم علاقه نه چندان زیاد، قیمت های خود را برای افزایش میزان فروش کاهش دادند. به نظر می رسد با احیای فعالیت های اروپا جنب و جوش به بازار معاملات از اوایل ماه اکتبر بر خواهد گشت.

به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن، آخرین قیمت میلگرد و سیم مفتول صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع در هفته منتهی به دوشنبه ۱۳ سپتامبر همچنان رو به کاهش رفته است. با عدم تقاضا بازارهای صادراتی میلگرد و سیم مفتول ترکیه نیز به دلیل محدودیت های این چنینی فولاد بلند، در هفته گذشته راکد ماند.

بر اساس ارزیابی­ های هفتگی صورت گرفته، میلگرد فولاد صادراتی، بندر اصلی فوب ترکیه روز پنجشنبه ۹ سپتامبر ۶۶۰-۶۷۰ دلار در هر تن معامله شد که در مقایسه با هفته گذشته کمتر بوده است.

علیرغم سکون بازار خرید و فروش، کارخانه های فولادی در ترکیه همچنان به صادرات میلگرد با قیمت ۶۷۰-۶۷۵ دلار به ازای هر تن فوب ادامه می دهند.

آسیا که در حال حاضر بزرگترین مصرف کننده میلگرد ترکیه است، در هفته گذشته به ازای هر تن میلگرد خریداری شده ۶۳۰ دلار پیشنهاد کردند. این در حالی است که برخی کارخانه ها آمادگی عرضه میلگرد با قیمت کمتری را هم داشتند.

به گزارش این خبرگزاری، میلگرد ترکیه در هفته گذشته به قیمت ۶۷۰ دلار به ازای هر تن فوب در اروپا فروخته شد.

به گفته منابع قیمت های پیشنهادی میلگرد صادراتی اوکراین در طول هفته بدون تغییر  و به قیمت ۷۱۰-۷۲۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه معامله شد، این در حالی است که میلگرد روسی با قیمت ۷۰۰-۷۱۰ دلار فوب در معامله شده است.

بر اساس پیش­بینی ها انتظار می رود با احیای فعالیت های تجاری اروپا در ماه اکتبر، قیمت های پیشنهادی کارخانه های عضو CIS قابل اجرا باشد.

ارزیابی های هفتگی میلگرد فولادی صادراتی ، فوب دریای سیاه ، کشورهای مستقل مشترک المنافع طی هفته گذشته با ۵ تا ۱۰ دلار کاهش در هر تن، در ۱۳ سپتامبر به ۷۰۰-۷۱۰ دلار در تن رسید.

با این حال، بازار معاملات داخلی روسیه پررونق تر است چرا که صادرات مشمول ۱۱۵ دلار عوارض بر هر تن است و این خود تقاضا بازار صادراتی میلگرد روسیه را تحت الشعاع قرار میدهد.

به گزارش آرتان پرس، میلگرد داخلی cpt Moscow ، در ۱۳ سپتامبر ۵۵۰۰۰ روبل (۷۵۴ دلار) به ازای هر تن  بوده که این مقدار ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده را نیز شامل می شود که در مقایسه با هفته گذشته کاهش داشته است.

در بخش سیم مفتول روسیه نیز با کاهش ۱۰ دلار در هر تن به ۷۸۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید.

مواد اولیه اوکراین نیز با کاهش ۱۰ دلار در هر تن به قیمت ۷۱۰-۷۳۰ دلار به ازای هر تن فوب عرضه شد.

به گزارش متال بولتن، میلگرد ساده صادراتی ، fob دریای سیاه، در ۱۳ سپتامبر با کاهش ۲۰ دلار در هر تن به ۷۸۰-۸۱۰ دلار در هر تن رسید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.