جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

شرکت اورگراند به دنبال افزایش جریان سرمایه در بازار مسکن چین

شناسه : 54669 24 شهریور 1400 - 17:00

به دنبال اعمال محدودیت هایی در حوزه مسکن توسط وزارت مسکن و توسعه شهری چین، شرکت های سرمایه گذار چینی در بازار مسکن با دشواری های متعددی رو به رو هستند. این موضوع در بازار خرید و فروش میلگرد نیز اثرگذار بوده و باعث سیر نزولی قیمت آن شده است.

شرکت اورگراند به دنبال افزایش جریان سرمایه در بازار مسکن چین
پ
پ

به دنبال اعمال محدودیت هایی در حوزه مسکن توسط وزارت مسکن و توسعه شهری چین، شرکت های سرمایه گذار در بازار مسکن چین با دشواری های متعددی رو به رو هستند. این موضوع در بازار خرید و فروش میلگرد نیز اثرگذار بوده و باعث سیر نزولی قیمت آن شده است.

به گفته گروه اورگراند، یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه ­گذاری چین در زمینه مسکن، این شرکت  تلاش خود را برای بهبود جریان سرمایه خود افزایش می دهد تا اطمینان حاصل کند که مسئولیت های خود را به نحو احسن به پایان رساند.

این خبر یک روز پس از شایعات مبنی بر اعلام ورشکستگی منتشر شد.

از جمله اقدامات این شرکت، اعلام برنامه زمانبندی پروژه های جدید، افزایش میزان کنترل ها و ارتقا فروش می باشد.

گفته می شود این شرکت در حدود ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی دارد که باعث شده است تا معامله گران بازار فولاد انتظار کاهش روند خرید فولاد ساختمانی فصلی را داشته باشند.

بیانیه اورگراند در روز سه شنبه تأثیری چندانی بر روند قیمت سهام این شرکت نداشت. ارزش سهام این شرکت در ساعت ۴ بعد از ظهر روز سه شنبه ۹۷/۲ HKD HKD (0.38 دلار) بود که نسبت به روز قبل ۴۰/۰HK (11.87٪) کاهش یافت.

بیشترین قیمت معاملاتی میلگرد در بورس شانگهای در روز سه شنبه به قیمت ۵۴۹۲ یوان (۸۵۲ دلار) به ازای هر تن بسته شد که ۱۵۰ یوان در هر تن از ۵۶۴۲ یوان در تن در روز قبل کاهش یافته است.

بر اساس اعلامیه ای که شرکت اورگراند در ۱۴ سپتامبر منتشر کرد، انتظار می رود فروش این شرکت در ماه سپتامبر رو به کاهش برود.

فروش مسکن این شرکت در ماه ژوان به ۷۱٫۶۳ میلیارد یوان ، در ژانویه به ۴۳٫۷۸ میلیارد یوان و در آگوست به ۳۸٫۰۸ میلیارد یوان رسید.

پس از آنکه وزارت مسکن و توسعه شهری-روستایی “سه خط قرمز” را برای محدود کردن تامین مالی توسعه دهندگان مسکن در سال جاری تعیین کردند، بسیاری از شرکت های مسکن دیگر نیز با جریان ضعیف سرمایه روبرو هستند.

بر اساس تحقیقات صنعت مسکن محلی ، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ، تنها ۳۲ شرکت از ۸۵ شرکت مسکن در چین با عنوان “سبز” رتبه بندی شدند که به آنها اجازه می دهد تا بدهی های ناشی از بهره آنها با نرخ سالانه تا ۱۵ درصد افزایش یابد. بقیه شرکت ها همگی در دسته هایی قرار می گیرند که نرخ رشد سالانه بدهی های ناشی از بهره، آنها را به سطوح بسیار پایین تری محدود می کند.

به نقل از منابع محلی، جمع آوری وجوه از پیمانکاران در ماه های اخیر کار دشواری بوده است.

بعلاوه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود رکود بازار مسکن چین بر سود خرید تاثیر گذار باشد که این امر منجر به کند شدن روند بهبود تقاضای خرید در بخش ساخت و ساز می گردد.

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.