جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    برای دریافت استعلام قیمت و سفارش با شماره 74418000-021 تماس بگیرید

    نبشی از پرمصرف ترین پروفیل های باز موجود در بازار آهن آلات است. سطح مقطع نبشی به شکل L یا V است. نبشی اسپیرال یکی از تولیدکنندگان معروف نبشی است. اما قبل از این که به بررسی نبشی اسپیرال بپردازیم، می خواهیم در مورد خود نبشی صحبت کنیم. پس با آرتان پرس همراه باشید. برای اطلاع از قیمت نبشی اسپیرال به میتوانید جدول قیمتی در این صفحه مراجعه و یا با کارشناسان فروش آرتان پرس تماس حاصل فرمایید.

    *** نبشی چیست؟

    نبشی (angle bar) یکی از پرکاربردترین پروفیل های باز مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است. سطح مقطع این نوع پروفیل باز به شکل دو بال (ضلع) عمود بر هم است و عموما متصل کردن دو قسمت فلزی را بر عهده دارد. انواع نبشی ها به صورت منفرد یا به همراه دیگر مصالح استفاده می شوند. نبشی ها اغلب در طول های ۶، ۱۲ و ۱۵ متری تولید می شوند. ضخامت آن ها نیز معمولا ۵ – ۲ میلی متر است. کاربرد آن ها در چارچوب درهای آهنی بزرگ، قالب های فلزی ماشین آلات و پوشش لبه انتهایی کار است. همچنین از نبشی های خرد شده (لقمه) در آسانسورها استفاده می شود. آن ها همچنین به دو روش نورد سرد و گرم تولید می شوند. در جدول اشتال طول استاندارد برای نبشی ها ۱۲ – ۶ متر عنوان شده است. ضخامت استاندارد آن ها نیز ۳۵ – ۳ میلی متر است. نبشی ها توسط دو شاخص اندازه بال ها و ضخامت نبشی شناسایی می شوند.

    *** انواع نبشی از نظر روش تولید

    نبشی ها به دو روش تولید می شوند که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

    *** نبشی فابریک

    در روش فابریک، نبشی از نورد شمش فولادی تولید می شود. به عبارتی در این روش، محصول از ابتدا به صورت نبشی تولید تولید شده و عملیات اضافی مانند خم کاری روی آن انجام نمی شود. نبشی اسپیرال هم به روش فابریک یا نورد گرم تولید می شود. این نبشی از مرغوب ترین نبشی های موجود در بازار است. زیرا از شمش با عیار بالا تولید می شود.

    نبشی فابریک
    نبشی فابریک

    *** نبشی پرسی

    این نوع نبشی از خم کاری یک ورق رول شده فولادی به طول ۶ متر تولید می شود. به طوری که از وسط عرض ورق، آن را خم می کنند. خم کاری ورق به وسیله دستگاه رول فرمینگ انجام می شود. کیفیت این روش تولید، پایین تر از روش فابریک بوده و به نورد سرد هم معروف است.

    نبشی پرسی
    نبشی پرسی

    *** انواع نبشی از نظر ظاهر

    نبشی ها به دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می شوند.

    *** نبشی بال مساوی

    استاندارد ابعادی این نوع نبشی از ۲۰*۲۰ تا ۲۵۰*۲۵۰ میلی متر متغیر است. نبشی اسپیرال هم در این دسته قرار دارد. این پروفیل در دو سایز ۵*۵۰*۵۰ و ۲*۲۰*۲۰ میلی متری به بازار عرضه می شود. نبشی اسپیرال قابلیت جوشکاری و سوخ کاری خوبی هم دارد. نبشی اسپیرال شماره ۳ و ۵ از پرکاربردترین نبشی های موجود در بازار هستند.

    نبشی بال نامساوی - نبشی بال مساوی
    نبشی بال نامساوی – نبشی بال مساوی

    *** نبشی بال نامساوی

    ابعاد استاندارد این نبشی طبق جدول اشتال ۳۰*۲۰ تا ۲۵۰*۹۰ میلی متر است.

    *** انواع نبشی از نظر کاربرد

    نبشی ها بسته به کاربرد خود انواع مختلفی دارند.

    *** نبشی لقمه

    به نبشی های تکه تکه شده، نبشی لقمه گفته می شود. این نبشی ها در جاهایی مانند آسانسورها و یا اتصال مقاطع دیگر به هم کاربرد دارند. همچنین طول آن ها ۱۲ – ۲ متر است.

    *** نبشی نشیمن

    معمولا برای اتصال تیر و ستون از نبشی نشیمن استفاده می شود. سایز آن نیز ۱۰ – ۵٫۷ سانتی متر است.

    *** نبشی استیل

    این نبشی استحکام بیشتری نسبت به سایر نبشی ها داشته و مقاومت به خوردگی خوبی از خود نشان می دهد. نبشی ضد زنگ قابلیت جوشکاری بالایی نیز دارد.

    *** نبشی استیل ضد زنگ ۳۰۴

    گوشه های داخلی این نبشی گرد است و به روش نورد گرم تولید می شود. قابلیت برش کاری این نبشی متوسط و قابلیت ماشین کاری و جوشکاری آن خیلی خوب است. این نبشی ها سطح صافی دارند و در صنایع پتروشیمی و دریایی بسیار پرکاربرد هستند.

    *** نبشی استیل ضد زنگ T316

    این نبشی آستنیتی با پوشش نیکل کروم حاوی مقدار زیادی مولیبدن است و مقاومت به خوردگی بالاتری نسبت به نبشی ضد زنگ ۳۰۴ دارد. بنابراین در محیط های مرطوب و در معرض اسیدهای شیمیایی گزینه مناسبی است.

    *** نبشی استیل کاشی

    این نوع نبشی وظیفه محافظت از سنگ و نما را بر عهده دارد. نبشی استیل کاشی دور ستون ها نیز استفاده می شود. این کار هم به جهت زیبایی و هم برای جلوگیری از لب پر شدن کاشی ها انجام می گیرد.

    *** نبشی استیل سوراخ دار

    این نبشی دارای سوراخ هایی به شکل دایره یا بیضی است و از آن در مواردی مانند قفسه ها استفاده می شود.

    نبشی سوراخ دار
    نبشی سوراخ دار

    *** نبشی گالوانیزه

    نبشی فولادی بعد از پوشش دهی با روی، به نبشی گالوانیزه تبدیل می شود. به این ترتیب در صورت خراش برداشتن، زنگ نمی زند. نبشی های گالوانیزه در محل های مستعد به خوردگی و اکسیداسیون به کار می روند.

    *** نبشی آلومینیومی ۶۰۶۱

    گوشه های داخلی این نبشی گرد است. این نبشی در مواردی که به وزن سبک و استحکام بالایی نیاز است، کاربرد دارد.

    *** نبشی آلومینیومی ۶۰۶۳

    گوشه های داخلی و خارجی این نبشی تیز است. بیشترین کاربرد این نوع نبشی موارد زینتی است و از آن در معماری داخلی و موارد مشابه استفاده می شود. نبشی های آلومینیومی مقاومت بالایی نیز در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارند. همچنین قابلیت جوشکاری، برش کاری و سوراخ کاری در آن ها بالا است. از مزیت این نبشی ها می توان به نصب آسان و سریع آن ها اشاره کرد.

    *** نبشی PVC

    این نبشی غیر فولادی و سبک عموما برای مصارف تزئینی و در زوایای ۹۰ درجه کاربرد دارد. از نبشی پی وی سی در مکان هایی مانند لابی ها و سالن ها استفاده می شود. این نبشی ها معمولا در ضخامت های ۱۰ – ۷ سانتی متری تولید می شوند.

    نبشی پی وی سی
    نبشی پی وی سی

    *** نبشی اسپیرال چیست؟

    نبشی اسپیرال بهترین و مرغوب ترین نبشی ایران است که به دلیل کیفیت بالای خود بسیار معروف شده است. نبشی اسپیرال از سایر نبشی های موجود در بازار آهن آلات گران تر است. قیمت نبشی اسپیرال هم مانند دیگر محصولات فولادی به قیمت روز آهن وابسته است. برای اطلاع از قیمت نبشی اسپیرال می توانید با کارشناسان آرتان پرس در تماس باشید و یا به جداول قیمتی مراجعه کنید.

    *** استانداردهای نبشی اسپیرال

    • DIN EN 10056-1
    • ASME S1-36
    • ASTM A 36
    • Gost 8240
    • Gost 8510

    *** کاربردهای نبشی اسپیرال

    نبشی های اسپیرال می توانند به منظور متصل کردن دو محصول فولادی به کار روند. این مورد شامل اتصال نبشی جان، اتصال با نبشی نشیمنی، اتصال نیم گیردار و گیردار است. علاوه بر این، از متداول ترین مصارف نبشی های اسپیرال می توان به تکیه گاه هایی مانند طاقچه اشاره کرد. این نبشی ها استحکام بالایی در برابر تنش ها نشان می دهند و در سازه های سنگین به عنوان ستون هم کاربرد زیادی دارند. نبشی های اسپیرال جنبه تزئینی نیز دارند و بعد از رنگ کردن می توانند در کف ساختمان، لبه مبل و … استفاده شوند. آن ها همچنین به عنوان پشت بند در فاصله میان ستون ها به کار می روند. این امر به منظور مهار کردن نیروی جانبی وارد به ستون ها انجام می شود. نبشی های اسپیرال در ساخت خرپاها و چارچوب درها هم کاربرد دارند.

    نبشی های اسپیرال برخلاف سایر نبشی های موجود در بازار، انعطاف پذیری بالایی دارند و در مصارفی مانند سوراخ کاری، ساخت دکل های انتقال نیرو، ساخت اتاقک آسانسورها و ساخت ماشین آلات صنعتی گزینه مطلوب تری هستند. همین موضوع بر روی قیمت نبشی اسپیرال نیز تاثیرگذار خواهد بود.

    *** مشخصات نبشی اسپیرال

    • گستردگی تنوع در ضخامت
    • مطابقت با استاندارد از لحاظ ابعادی
    • انعطاف پذیری بالا به واسطه استفاده از ST37

    *** معروف ترین تولیدکنندگان نبشی

    صنایع فولاد کوهپایه (نبشی اسپیرال)، نبشی فولاد سپاهان، شکفته مشهد، ناب نبشی تبریز، صبا فولاد منظومه، نورد آریان فولاد و ذوب آهن اصفهان معروف ترین کارخانجات تولید نبشی در ایران هستند. انواع نبشی های وارداتی نیز معمولا محصول کشورهای روسیه و اوکراین هستند.

    *** کارخانه نبشی اسپیرال کجاست؟

    صنایع فولاد کوهپایه، کارخانه تولید نبشی اسپیرال است. این کارخانه در ۳۵ کیلومتری شرق اصفهان و در شهرک صنعتی سگزی احداث شده است. صنایع فولاد کوهپایه علاوه بر نبشی اسپیرال، محصولاتی مانند ناودانی، سپری، تسمه و … هم تولید می کند. نبشی اسپیرال تنها نبشی داخلی است که کاملا با استاندارد مطابقت دارد و به صورت صنعتی تولید می شود.

    برای اطلاع از قیمت نبشی اسپیرال به کارشناسان فروش آرتان پرس مراجعه کنید.

    منبع: آرتان فولاد ایرانیان

    پ
    پ

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.